Artikel

Terbuka Jerman: Yew Sin-Ee Yi Hampir Terkandas Di Pusingan 32

Pasangan beregu lelaki bebas (independent) negara, Ong Yew Sin dan Teo Ee Yi berjaya melepasi cabaran oleh beregu India di Pusingan 32 dalam saingan Terbuka Jerman, hari ini.

Namun, Yew Sin-Ee Yi yang menghuni ranking ke-11 dunia terlebih dahulu diberikan tentangan sengit oleh M. R. Arjun dan Dhruv Kapila yang menduduki ranking ke-39 dunia sebelum meraih kemenangan.

Dalam perlawanan tersebut, Yew Sin-Ee Yi merangkap beregu pilihan keenam untuk menjuarai kejohanan ini berhasil memenangi set pertama dengan merekodkan kemenangan selesa 21-13.

Bagaimanapun, Arjun-Kapila bangkit pada set kedua dengan mencatatkan kemenangan 22-20 sekaligus mengheret Yew Sin-Ee Yi ke ‘rubber set’.

Perlawanan set ketiga berlangsung dengan sengit, namun di penghujungnya, Yew Sin-Ee Yi berjaya menamatkannya dengan keputusan 21-19.

Untuk makluman semua, pertembungan antara kedua-dua pasangan beregu ini berlangsung dalam tempoh masa yang menghampiri satu jam. 

Dengan kemenangan ini, Yew Sin-Ee Yi berhasil melangkah ke Pusingan 16 di kejohanan bertaraf Jelajah Dunia Super 300 ini. Pencabar mereka seterusnya ialah beregu England, Ben Lane dan Shane Vendy.

komen