Terbuka Korea: Kian Meng-Pei Jing Atasi Beregu Korea Dengan Mudah Untuk Ke Suku Akhir
April 7, 2022 Hafizuddin Omar

Pasangan beregu campuran bebas (independent) negara, Tan Kian Meng dan Lai Pei Jing dapat menumpaskan beregu Korea, Na Sung-seung dan Kim Min-ji dengan mudah untuk mara ke peringkat suku akhir Terbuka Korea 2022.

Kian Meng-Pei Jing yang diletakkan sebagai pilihan kedua untuk menjuarai kejohanan berstatus Jelajah Dunia Super 500 BWF ini berhasil menumpaskan gandingan lawannya secara ‘straight set’.

Mereka merekodkan kemenangan dengan skor 21-11 dan 21-9 dan mengharungi perlawanan tersebut dalam tempoh masa tidak sampai setengah jam.

Sementara itu, di peringkat suku akhir kelak, pasangan yang menghuni ranking ke-10 dunia akan bertemu samada beregu India yang menghuni ranking ke-175 dunia atau beregu China yang merupakan pilihan kelima untuk menjuarai kejohanan ini.

Beregu India tersebut adalah gandingan B. Sumeeth Reddy dan Ashwini Ponnappa. Manakala beregu dari China adalah gandingan Ou Xuanyi dan Huang Yaqiong.

[box]

Sertai pertandingan Komen & Menang di portal Sukanz bersempena saingan Terbuka Korea 2022 dan anda berpeluang untuk memenangi kredit e-wallet bernilai RM50.

Langkah-langkah mudah untuk menyertai pertandingan ini:

1. Log masuk atau daftarkan diri anda di portal Sukanz.

2. Tinggalkan komen di ruangan komen di bawah sepanjang berlangsungnya saingan Terbuka Korea 2022 – bermula dari 5 hingga 10 April.

3. Tiga tukang komen paling bertuah akan dipilih dan dihubungi untuk diberikan hadiah berupa kredit e-wallet bernilai RM50 setiap seorang setelah tamatnya saingan Terbuka Korea kelak.

[/box]

Featured Image: Instagram Victor

Komen