Ketua Jurulatih MUFC Ditamatkan Kontrak Ekoran Hanya Kutip 1 Mata
April 14, 2022 Hafizuddin Omar

Pengendali Melaka United FC (MUFC), Risto Vidakovic menjadi ketua jurulatih pertama yang membimbing pasukan Liga Malaysia ditamatkan kontrak secara awal, musim ini.

Menurut laporan Utusan Malaysia, pengendali dari Bosnia & Hezegovina itu ditamatkan kontrak oleh skuad Hang Tuah ekoran daripada prestasi yang tidak memberangsangkan dengan hanya mengutip satu mata daripada empat perlawanan awal liga.

Disebabkan prestasi itu, MUFC menghuni tangga kesepuluh liga – berada di atas Sarawak United yang turut mempunyai satu mata serta Terengganu tanpa mata yang kekurangan dua perlawanan. 

“Khidmat dia (Vidakovic) bersama MUFC ditamatkan bermula kelmarin susulan prestasi pasukan yang hanya mengutip satu mata selepas empat perlawanan dalam Liga Malaysia musim ini.

“Penamatan kontrak ini adalah hasil persetujuan bersama kedua-dua pihak,” kata pemilik MUFC, Datuk Seri Justin Lim seperti dipetik daripada portal akhbar berkenaan.

Bagaimanapun, dalam laporan yang sama, ramai yang melihat penamatan kontrak ini ada kaitan dengan tindakan Vidakovic mendedahkan mengenai isu gaji pemain secara terbuka baru-baru ini.

Pada masa yang sama, Justin merangkap Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MUFC memaklumkan, buat masa ini, pasukannya itu akan dibimbinng oleh penolong ketua jurulatih, Mohd. Asri Niggal sehingga perlantikan ketua jurulatih baharu diumumkan kelak.

Sebagai rekod, Vidakovic yang berusia 53 tahun baru sahaja diumumkan dilantik sebagai ketua jurulatih MUFC pada 22 Januari lalu menggantikan Zainal Abidin Hasaan.

Featured Image: Malaysian Football League

Komen