Artikel

Piala Thomas: Tze Yong Belum Jumpa ‘Formula’ Untuk Kalahkan Kidambi

Perseorangan muda negara, Ng Tze Yong yang berada di ranking ke-46 dunia belum menemui ‘formula’ untuk menumpaskan pemain India yang berada di ranking ke-11 dunia, Kidambi Srikanth.

Tze Yong terpaksa akur tumpas kepada Kidambi ketika turun sebagai wakil ketiga negara menentang pasukan India dalam peringkat suku akhir Piala Thomas 2022, sebentar tadi.

Dalam perlawanan tersebut, pemain berusia 21 tahun ini tumpas kepada Kidambi secara  “straight set” dengan skor 11-21 dan 17-21 dalam tempoh masa 41 minit permainan.

Untuk rekod, ini merupakan pertemuan kedua melibatkan kedua-dua pemain. Mereka berentap sesama sendiri buat pertama kali ketika dalam saingan Kejohanan Badminton Asia (BAC) 2022, baru-baru ini yang menyaksikan Kidambi turut memenanginya secara “straight set”. 

Kemenangan Kidambi ini membolehkan skuad India merangkul mata kedua sekaligus mendahului Malaysia dengan skor 2-1 pada ketika ini.

Sementara itu, perlawanan seterusnya, gandingan “scratch pair” Aaron Chia dan Teo Ee Yi turun menentang beregu No.45 dunia, Krishna Prasad Garaga dan Vishnuvardhan Goud Panjala.

komen