Artikel

Penang FC Gantikan Tomas Trucha Dengan Zainal Abidin Hassan

Kelab berpangkalan di utara semenanjung tanah air, Penang FC mengumumkan melantik Zainal Abidin Hassan sebagai ketua jurulatihnya yang baharu untuk mengharungi baki saingan Liga Malaysia musim ini.

Skuad berjulukan Harimau Kumbang ini menghadirkan khidmat Coach Zainal bagi menggantikan jurulatih Republik Czech, Tomas Trucha yang ‘bercerai’ dengan mereka sekitar awal Mei lalu.

Pihak Pengurusan mengucapkan selamat datang dan selamat menjadi ahli keluarga Penang FC buat Coach Zainal Abidin Hassan buat sekali lagi,” tulis kenyataan rasmi Penang FC pada hari ini.

Dengan menerima perlantikan ini, Coach Zainal perlu memikul tugas berat untuk mencetuskan kebangkitan kembali buat skuad Harimau Kumbang ini. 

Untuk makluman, Penang berada dalam situasi ‘tenat’ pada ketika ini dengan berada di dasar saingan Liga Super. Mereka sekadar memungut tiga mata daripada lapan perlawanan yang telah diharungi.

Sebagai tambahan, Coach Zainal pernah mengemudi pasukan ini pada tahun 2017 dan 2018 sebelum berhijrah mengemudi Melaka United selama tiga musim.

Featured Image: Penang FC & Malaysian Football League

komen