Artikel

Malaysia Masters: Pearly-Thinaah Singkir Pasangan Yang Menjuarai Terbuka Malaysia 2022

Beregu wanita utama negara, Pearly Tan dan Thinaah Muralitharan berhasil menempah tiket ke peringkat separuh akhir saingan Malaysia Masters 2022.

Kejayaan itu tercipta dengan menumpaskan pasangan muda Indonesia yang menjuarai saingan Terbuka Malaysia 2022, Apriyani Rahayu dan Siti Fadia Silva Ramadhanti di peringkat suku akhir, sebentar tadi.

Dalam perlawanan terbabit, Pearly-Thinaah berjaya merakamkan kemenangan secara “straight set” dengan skor yang berkesudahan 21-18 dan 21-17 dalam tempoh 42 minit permainan.

Kemenangan ini juga membolehkan Pearly-Thinaah membalas dendam terhadap kekalahan di tangan pasangan yang sama dalam pertembungan sulung di peringkat separuh akhir Indonesia Masters, bulan lalu.

Ketika itu, Apriyani-Siti berhasil mecipta kemenangan dengan skor 21-23, 21-14 dan 21-14 sekaligus mengekang Pearly-Thinaah daripada mara ke pentas akhir Indonesia Masters.

Sementara itu, dengan kemenangan yang dicipta oleh Pearly-Thinaah pada hari ini, pasangan yang menghuni ranking ke-10 dunia ini akan berhadapan dengan beregu No.1 dunia dari China, Chen Qing Chen dan Jia Yi Fa untuk merebut tiket ke pentas akhir.

Featured Image: Badminton Association of Thailand

komen