Artikel

Terbuka Australia: Jin Wei Mara Ke Pusingan 16, Kisona & Soniia Terkandas Awal

Goh Jin Wei menjadi satu-satunya perseorangan wanita negara yang memulakan saingan Terbuka Australia – Jelajah Dunia Super 300 BWF – dengan langkah kanan.

Pemain berusia 22 tahun ini berhasil mencetak kemenangan ketika turun menentang pemain India, Tanya Hemanth pada Pusingan 32, sebentar.

Dalam pertarungan tersebut, Jin Wei merakamkan kemenangan secara “straight set” dengan skor 21-15 dan 21-16 dalam tempoh masa sekitar setengah jam permainan di Gelanggang 4.

Kemenangan ini membolehkan Jin Wei mara ke Pusingan 16 dan bertemu dengan seorang lagi pemain India, Anwesha Gowda pada hari esok. 

Sementara itu, lain pula kisahnya melibatkan dua lagi perseorangan wanita negara, Kisona Selvaduray dan Soniia Cheah yang turut serta dalam saingan ini.

Kisona terpaksa melupakan hasrat untuk mara jauh dalam saingan ini apabila tumpas kepada pilihan ketiga kejohanan, Pornpawee Chochuwong secara “straight set” dengan skor 13-21 dan 10-21.

Manakala Soniia pula merekodkan kekalahan di tangan pemain Indonesia, Putri Kusuma Wardani juga secara “straight set” dengan skor 19-21 dan 15-21.

Featured Image: Badminton Association of Malaysia

komen