Artikel

Jelajah Dunia Akhir: Vivian-Chiew Sien Senasib Dengan Pearly-Thinaah

Sepasang lagi beregu wanita negara, Vivian Hoo dan Lim Chiew Sien yang beraksi dalam kejohanan Jelajah Dunia Akhir BWF 2022 mengalami nasib yang sama seperti Pearly Tan dan Thinaah Muralitharan – pulang tanpa sebarang mata.

Keadaan itu hadir apabila Vivian-Chiew Sien yang menghuni ranking ke-24 dunia tumpas pada perlawanan terakhir peringkat Kumpulan A ketika berhadapan wakil Thailand, Jongkolphan Kititharakul dan Rawinda Prajongjai.

Pertarungan tersebut menyaksikan Vivian-Chiew Sien tumpas secara “straight set” dengan skor 10-21 dan 17-21 dalam tempoh masa 37 minit permainan di atas gelanggang.

Sebelum itu, Vivian-Chiew Sien telah tumpas dalam perlawanan pertama dan kedua bertemu gandingan Jeong Na-eun dan Kim Hye-jeong (Korea) serta Benyapa Aimsaard dan Nuntakarn Aimsaard (Thailand) masing-masing.

Ketiga-tiga kekalahan ini menyebabkan mereka gagal meraih sebarang mata sekaligus menghuni kedudukan terakhir dalam Kumpulan A.

Sebagai rekod, Vivian dan Chiew Sien mula bergandingan sejak Oktober tahun lalu berhasil menempah tiket untuk beraksi di kejohanan ini apabila menghuni tangga ketujuh dalam Ranking Jelajah Dunia BWF.

Featured Image: Swiss Open

komen